2011 m. liepos 9 d., šeštadienis

Apie kritiką ir vyšnių pyragą

Visai neseniai atsisėdusi ant grindų lotoso poza ir pyškindama eilinę uogienę sulaukiau klausimo: “Ir kam tau to reikia?”. Ir žinot, rimtai susimąsčiau. O kam man to reikia? Jis tęsė: “Kodėl tu tai darai?”, “Ar tau moka pinigus už tai, kad fotografuoji šitą uogienę?”, “Ar tu rimtai manai, jog kažkas gamins pagal tuos tavo receptus?”.

Neatsakiau į visus šiuos klausimus. Tepasakiau, jog man patinka tai daryti. Sėdėti ant grindų ir fotografuoti uogienes. O paskui jas ragauti ir vertinti. Ir jei jos, mano manymu, nusisekusios, rašyti čia. Galvoti apie įžangą, kartais visiškai nesusijusią su maistu, ir skelbti receptą. Kad ir paprastą. Kad ir nenaują. Kad ir banalų. Tai tiesiog dalis manęs.

-„Tu rimtai esi beprotė.“
***
Vyšnių pyragas. Skanus, bet ne toks, kokio tikėjausi. Gal net šiek tiek nusivyliau. Svajojau apie kvapnų, saldžiarūgštį pyragą traškiu viršumi. Kadangi vyšnios pasitaikė nerūgščios, pyragas neturėjo labai išraiškingo skonio. Bet konsistencija tobula – trapi trapi tešla, švelnus kokosinis kremas ir karts nuo karto pasitaikanti vyšnikė. Kitą kartą pagrindą aptepčiau rūgščia vyšnių uogiene. Tikrai būtų skaniau.
Proporcijas rašau savo – vietoj pateiktos tešlos dariau seniai atrastą trupininę tešlą (ji tobula, tikrai). Vietoj pudingo iš pakelio dariau naminį kokosinį pudingą. Visų produktų kiekį šiek tiek sumažinau, nes mano forma kiek mažesnė, nei autorės.
P.S. Mums pyragas skanesnis pasirodė gerai atvėsęs ir pailsėjęs kelias valandas.

Kokosinis vyšnių pyragas trupininiu viršumi
12 gabaliukų
šaltinis – Kwestia Smaku

Tešla:
65g tikro sviesto
1 trynys
30g cukraus
150g miltų
3-4v.š. ledinio vandens

Kokosinis pudingas:
skardinė kokosinio pieno (400ml)
200ml pieno
40g krakmolo (apie 1/3 stiklinės) (naudojau kukurūzų)
1 kiaušinio trynys
4v.š. cukraus

Trupiniams:
80g miltų
40g krakmolo
80g kokoso drožlių
40g cukraus
100g šalto sviesto

apie 500-600g rūgščių vyšnių
keli šaukštai vyšnių uogienės (nebūtinai)

Vyšnias nuplaukite, išimkite kauliukus.
Tešla. Miltus persijokite į dubenį, viduje padarykite duobutę. Sudėkite šaltą, gabaliukais supjaustytą sviestą, cukrų, trynį ir ledinį vandenį. Visus produktus trinkite tarp pirštų, kol pasidarys trupiniai (neminkykite). Tolygiai išbarstykite formoje, švelniai paspauskite pirštais, kepkite apie 15min vidutinio karštumo orkaitėje (kol gražiai pagels).
Pudingas. Pusę karvės pieno sumaišykite su cukrumi, krakmolu ir tryniu. Likusį karvės ir kokosų pieną užvirinkite. Greitai maišydami plona srovele supilkite mišinį į kokosų pieną. Vis pamaišydami užvirkite ir nukelkite nuo ugnies.
Trupiniai. Šaltą sviestą, cukrų, miltus, krakmolą ir pusę kokoso drožlių sutrinkite į trupinius. Sudėkite likusias kokoso drožles ir išmaišykite.
Iškepusį pagrindą aptepkite pašildyta vyšnių uogiene. Tolygiai paskirstykite vyšnias (galima perpjauti per pusę). Ant viršaus užpilkite/užtepkite dar šiltą kremą. Pabarstykite kokoso trupiniais ir kepkite apie 35min 180°C karštumo orkaitėje.
Pyragą palikite kambario temperatūroje bent kelioms valandoms.
Skanaus!





18 komentarų:

  1. Na, ką aš galiu pasakyt, tai juk ne ką keistesnis pomėgis nei žvejyba ar pašto ženkliukų kolekcionavimas. Arba šiandien mačiau sendaikčių turguj suaugusį vyrą besikuičiantį sagų (!!!) maišelyje. Kiekvienas savaip einam iš proto :) Ir manau, kad tai yra gerai :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Nesuprasti tiems mirtingiesiems mūsų. Pfff
    :D

    Aš gaminu pagal tavo receptus. Ir uogienes. Tabarbarai su medumi ir rozmarinu buvo šiandien. Ryt paragausiu, būtinai kaip nors paminėsiu ir savajam blog'e )

    Be to, paskutiniu metu susimąsčiau kaip būtų, jei nustočiau spicecoat rašyti. Blogai būtų. Tai kažkiek įprasmina pomėgį, o ir dalintis norisi. O kam reikia, tas ateina ir pasiima. :)
    Va taip vat, pozityviai.
    Aš mėgstu šį interneto užkampį ( čia aš apie tavo blog'ą ).

    AtsakytiPanaikinti
  3. Tabarbarai. Fantastika. //

    Rabarbarai.

    AtsakytiPanaikinti
  4. Heh o aš buvau savo barako aukšte ir tarp kursiokų žinoma kaip "ta, kuri nevalgo nenufotografavusi". Ir nieko. O kam man reikia to? Tai puikus būdas stengtis dėl savęs pagaminti ir patiekti gražiau, įdomiau, įspūdingiau. Nenoriu būti ta statistinė moteris, kuri naudoja 8 receptus (čia įtariu Amerikėj).
    Ir jei kažkam tai nepatinka - tegul nežiūri ir neskaito :)
    O kad kažkas gamina - tai tikrai. Gal ne iš karto, bet manau, kad internete pilna tyliųjų skaitytojų, kuriems visi šie įrašai praverčia. Jei ne pažodžiui, tai bent kaip įkvėpimas. O tai irgi gerai. Man pvz. labai gera užtikti įrašų, kuriuos padaryti/iškepti pastūmėjo kažkoks mano receptas. Reiškia rašyta ne veltui :)
    Nors šiandien visa diena buvo skirta nuodėmėms (baklažanas, riešutai, ledai, kokteilis) dar ir šio pyrago norėčiau bent trupinio. Tiesa su rūgščiomis vyšniomis :)

    AtsakytiPanaikinti
  5. Aš ir panašius klausimus esu girdėjus savo pusėn:) Bet kažkaip savyje apsvarsčiau ir nusprendžiau, o kodėl gi ne? Nors nevisai dera medicina ir maisto gamyba, tad būna įvairių replikų:)))bet ai...:)) Kiekvienas norim turėt savo kertelę, kurioje galim jaustis savimi, atsipalaiduot:) Man tai patinka:))

    AtsakytiPanaikinti
  6. Įžanga iš gyvenimo aktualijų :). Bet jei galvosi apie kitus - ką jie galvoja/pagalvos, pasakė/pasakys - nebeliks laiko galvoti pačiam apie save ir daryti tai, kas patinka.
    Kiekvienas blogas matyt turi savo tikslą - aiškų ar paslėptą, garsiai įvardintą autoriaus arba paties autoriaus gal nesuprastą iki galo, bet tikrai turi. Ar tai turi būti viešai pasakyta, manau nebūtinai. Blog'as turi ir savo veidą. Kaip sutikti žmonės - pajauti simaptiją arba ne, taip ir čia - užkabina arba ne. Aš čia nuolat užsuku :) Sėkmės.

    AtsakytiPanaikinti
  7. O man kažkodėl dar nekilo toks klausimas. Bet labai džiaugiuosi, kad tu mėgstamą hobį, sritį, kur galiu save realizuoti ir į kurią smagu pasinerti. Daug žmonių to neturi.

    Pyragas nuostabus, man atrodo puikiai tiktų vėsesniam vakarui ar lietingai dienai prie puodelio mėtų arbatos.

    AtsakytiPanaikinti
  8. Jurga, va va. Kiekvienas savaip. Nes neit iš proto yra be galo nuobodu :)

    Diana, tikrai blogai būtų. Paprastas blogas tampa gyvenimo dalimi - savaitę neparašai ir jau kažko trūksta.
    Ir ačiū už visada linksmus ir gražius komentarus :]

    Indre, ir skaitytojams praverčia (tikiuosi), o ir pačiam kažkaip linksmiau. Gerai sakai - papildomas stimulas stengtis.
    Kiekvienas durniojam savaip :)

    AtsakytiPanaikinti
  9. Ineta, svarbiausia, jog patinka. O į visą kitą - nusispjaut :]

    Kitada, labai džiaugiuos, kad užsuki :)
    Taip, antras sakinys - kaip pirštu į akį. Labai teisingai pasakyta.

    Kotryna, va va, kažkokį pomėgį turėti būtina. Neįsivaizduoju savęs - darbas, mokslai, valgyt, miegot.
    Aga, tikrai tinka. Taip mes, beje, jį ir valgėm. Būtent su mėtų :))

    AtsakytiPanaikinti
  10. Sveiki :) O kokių matmenų yra ši forma? Žinočiau kokią naudoti :) Labai suviliojo :) Dievinu vyšnias, o ir kokosui neatsispiriu :) Turėtų būti tobula :)

    AtsakytiPanaikinti
  11. Išbandžiau :) bet iškilo klausimų, pagrindo tešla man nesigavo trupininė, gavosi normali minkomos konsistencijos tešla, tik po to aš ja plėšiau mažais gabaliukais ir maždaug išgavau kažką panašaus į trupinius. Čia taip ir turi būti ar kažką ne taip padariau? Beje recepte rašote pusę karvės pieno (ruošiant pudingą), o kur dėti kitą pusę pieno? Ar aš kažko neužmačiau? :))

    AtsakytiPanaikinti
  12. Fija, atsiprašau, kad neaiškiai parašiau. Likusį pieną reikėjo kartu užvirinti su kokosiniu.
    O dėl tešlos - man dar nekepta tešla gaunasi kaip trupinių ir smėlio. Jos į gabalą nesuklijuosi. Bet aš viską sveriu svarstyklėmis iki paskutinio gramo. Vandenį dedu pagal trynio dydį ir sviesto kietumą.
    O kaip tas pagrindas išėjo? Kietas? Trapus? O pats pyragas? Nepasirodė beskonis? (:

    AtsakytiPanaikinti
  13. Pyragas išėjo fantastiškas, tikrai gramais nieko nesvėriau, tik krakmolo kitą kartą dėčiau šiek tiek mažiau. Nežinau, kaip jūs įsivaizduojat trapią tešlą, man irgi iš pradžių trupinukai nesigavo, bet kai iškepė, tai trapumas buvo kuo puikiausias. Žodžiu, perduodu visų valgiusiųjų susižavėjimą.

    AtsakytiPanaikinti
  14. Pats pyragas gavosi tikrai ne kietas, pagrindas nelabai trapus gavosi, tačiau skanus :) O viršus va jau gavosi trapus ir kietesnis :) Man labai patiko. Galbūt man pagrindas nesigavo trapus nes sviestas ne visiškai kietas buvo, o trynys nemažas, vandenį iš karto visą supyliau, reikėjo atsargiau gal tai daryti :)) Na bet pyragas super :) Dažniausiai visi receptai man būna per saldūs, todėl jau iš karto mažinu cukraus kiekį, o va šiame recepte labai atsargiai nemažinau, tik kad dėjau ne paprastą cukrų, o fruktozę, vyšnios buvo pakankamai rūgščios. Tad gavosi nuostabiai. Rūgštumas persipina, su vos vos juntamu kokosiniu saldumu. Man ir valgiusiems labai patiko. Beje netikėjau, bet atšalęs tikrai skanesnis :)

    AtsakytiPanaikinti
  15. Labai džiugu, kad pyragas patiko visiems valgytojams :)
    Dėl tešlos tikrai įdomu, nes man ji visada gaunasi beveik smėlinė. Bet jei sakot, kad skanu, vadinasi viskas ok.
    Su saldumu tai taip, visi pyragai/uogienės ir kt. pas mane nelabai saldūs. Pati visada gerokai sumažinu cukraus kiekį.
    Labai labai šaunu, kad likote patenkintos :]

    AtsakytiPanaikinti
  16. Oho, kokia diskusija užvirė :) Ir aš, grįžusi po atostogų, prisijungiu. Nepasiduok provokacijoms ;) Svarbiausia, kad tai ką darai tau praskaidriną dieną. O visa kita, nesvarbu. Nors tikrai neabejoju, kad tavo tinklaraštį skaito daugelis žmonių, jį myli ir gamina pagal tavo receptus. Nes jis šaunus :)

    AtsakytiPanaikinti
  17. Viktorija, ačiū už šiltus žodžius. Visada džiugauju skaitydama Tavo komentarus :) Tikiuosi, taip ir yra :]

    AtsakytiPanaikinti
  18. Amžini tie klausimai, kiekvieną blogerį tikriausiai karts nuo karto pakankinantys. Ir mane, aišku, tuo pačiu :) Atrodo, jau išbrendi iš nerašymo krizės, kaip netikėtai kita užpuola :)

    AtsakytiPanaikinti