2011 m. kovo 23 d., trečiadienis

Sakot, dydis neturi reikšmės?

Sako, kad sausainių kepimas – tarsi meditacija. Minkai tešlą, paskui ją kočioji, formelėmis pjaustai mažytes širdeles ar apskritimus, dailiai sudelioji skardoje ir kepi. Ištraukus barstai cukraus pudra ir skanauji su nesaldžia arbata. Gražu. Bet man pernelyg daug darbo. Būtent dėl to mano virtuvėje sausainiai apsilanko itin retai. Mėgstu greitai ir be ypatingų pastangų. Suplaki, suberi, išmaišai ir į orkaitę. Su sausainiais taip nebūna. Bent jau taip maniau iki šios dienos.
Neapsigaukite - nors akys ir sako, kad tai pyragas, iš tikrųjų taip pats tikriausias sausainis. Milžiniškas, trapus ir be galo skanus sausainis su šokolado gabaliukais. Beveik klasika. Žiauriai skani klasika. Vienas labiausiai vykusių kepinių naujoje virtuvėje. Stipriai rekomenduoju!

Milžiniškas sausainis su šokolado gabaliukais
6 mažos porcijos
1 porcija – 340kcal.
šaltinis - Светопись будней (su labai gražiom nuotraukom)

Gaminau iš pusės normos, mažinau cukraus ir miltų kiekį.
Ėmiau:
100g miltų
85g tikro sviesto
50g šviesiai rudojo cukraus
30g tamsaus muscovado cukraus
½ kiaušinio
½ a.š. kepimo miltelių
¼ a.š. druskos
125g šokolado gabaliukų (per pusę pieniško ir juodojo)

Orkaitę įkaitinkite iki 180°C. Kambario temperatūros sviestą gerai išplakite su cukrumi. Įdėkite kiaušinį ir dar kartą gerai išplakite. Miltus sumaišykite su kepimo milteliais ir druska. Įmaišykite į sviesto masę (be fanatizmo, tik lengvai permaišykite). Sudėkite šokolado gabaliukus ir dar kartą išmaišykite (maišiau rankomis, bet nepatariu to daryti, nes tešla baisiai lipo). Sukrėskite masę į nedidelę kepimo formą (masė turi pasiskleisti maždaug 1 cm stroriu). Originale sausainis kepamas keptuvėje (taip pat orkaitėje). Kepkite, kol kraštai taps trapūs (40-45min). Tiekite su ledais.
Skanaus!


10 komentarų:

  1. Idomiai kaip:D kepdama sausainius tai priklausau vienai iš tų, kuriai patinka spaust formeles ir ilgai kočiot tešlą:)))) bet kartai tai norisi tokio tekšt mekšt ir baigta:D

    AtsakytiPanaikinti
  2. O man patinka ta sausainių tešla, kur suvynioji į ritinį, pašaldai, supjaustai ir į orkaitę.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Šį 'gigantą' irgi jau seniai nusižiūrėjus, išsisaugojus turiu.
    Laukiu, kol diena išauš. Pas mane viskas, mat, ne taip paprasta.

    Bet šventai tikiu, kad labai verta. )

    AtsakytiPanaikinti
  4. Ineta, šis pagal pagaminimą panašus į pyragą, o štai skonis sausainio. Pravers, kai laiko spaudinėjimui nėra :))

    Indre, aga, toks variantas ir man mielesnis :)

    Diana, o kas pas Tave kitaip? Nagi nagi? ;) O kad verta tai tikrai, labai džiaugiuosi, kad išbandžiau

    AtsakytiPanaikinti
  5. Aš kažkaip vis nedrįstu tokio išbandyti, nors įdėtas lapelis knygoje reiškia, jog turi būti gaminama kuo greičiau :)Bet tavasis man vistiek atrodo kaip tikras pyragas

    AtsakytiPanaikinti
  6. Forelle, manasis atrodo kaip pyragas dėl to, kad forma buvo kiek mažoka ir jis išėjo pakankamai aukštas. Bet jis žiauriai trapus :) Na, žodžiu, išbandyti būtina ;)

    AtsakytiPanaikinti
  7. Aš tai turiu tokį nepakeičiamą sausainių receptą, kurie pasidaro akimirksniu, todėl nėra ilgo maišymo, kočiojimo, formelių spaudimo problemos :) o man tie dideli sausainiai kažkaip nelimpa, nors tikiu, kad yra ne prastesnio skonio nei tradiciniai:))

    AtsakytiPanaikinti
  8. Aš tradiciškai, tešlos kočiojimu ir sausainių kepimu užsiimu prieš Kalėdas. O paprastomis dienomis, kaip ir Indrė, labiausiai mėgstu sausainius iš "dešros" :)

    AtsakytiPanaikinti
  9. Karolina, tikrai ne prastesnio. O man, nelabai jau tokiai sausainių fanei, norėjosi tiesiog išbandyt kažką naujo ir įdomesnio :)
    Ir, beje, Tavo receptas labai panašus į šį (pagal ingredientus). Skaniai atrodo :)

    AtsakytiPanaikinti
  10. Viktorija, sausainiai "iš dešros" tikrai geras atradimas. Buvau šiek tiek užmiršusi apie juos :)
    o štai aš jau neatsimenu kada turėjau normalias Kalėdas su meduolių kepimu, naminiais triufeliais ir skanumynais dailiuose stiklainiuose... Eh, gal šiemet pasiseks :)

    AtsakytiPanaikinti